Inspirerad igen

Ja här är jag. Pippi Långstrump/Ronja Rövardotter. Söndag morgon i ett tyst hus på landet. Med Herr Nilsson/Birka sonen sovande på neder våningen. Arbetslös. Ja eller nästan i vart fall. För lite LAS. För lite lojalitet. Med kommunen då. Slet mig loss från denna låtsas värld. Med värdigheten i behåll. En liten i magen. Mmmm... sant! Konstigt! Glad men ändå ledsen. Sjukdom har drabbat min familj. En elak sjukdom. Cancer. Hatar att inget kunna GÖRA. Bara denna väntan... och plåga....

Vårkänslor. Längtan efter ett mitt hem. Skåne. Landet där det händer. Där det expanderar. Där det är dejligt me de danske kerligheden (kan vara fel men kändes så rätt...) På väg nu in till staden. Gävle. Ska luncha med min vän. Sen yoga. Gravidyoga. Ha ha... nu är jag snart som alla andra. På ytan i vart fall...