Super cool!!

Ja det ar just vad det ar. Har nu landat i mitt forna hemland. Spanien. Barcelona. Trott efter en natt pa tag. Men glad! Har haft det helt fantastiskt i Paris med super coola manniskor fran couchsurfingen. Ar det nagon som missat detta fenomen sa kolla in www.couchsurfing.com Love it! Har bokat in vinterresan. Julafton pa Hawaii. Super coola Taylor har lovat mig ett och annat. Surfing. Vattenfall. Berg. Och sist men inte minst super snygga killar!!! Och att fixa kontakter sa att jag kan flytta dit och borja jobba! :-) Vad kan jag saga.... Det knullar i magen!

Kommer inte ihag vad jag skrev sist...

Ni vet hur det ar. Det hander sa mycket att man vet inte vad som ar vad. Nar det hande. Varfor det hande. Och om det FAKTISKT hande. Nu ar vi iallfall pa vag ut fran Frankrike snart ikvall. Natttaget till Barcelona. Dar vi pa grund av en fantastisk tjej fatt lana en lagenhet som ar tom mitt i Barcelona. Karlek till dig Herminia. Jag sitter just nu i var forsta couchsurfing lagenhet. Fortfarande lite overkligt. Var host ar pa jobbet.

Igar gjorde vi var klattring. Vi besteg Tour Eiffel. Ja vi och atta tusen andra da alltsa. I osregn med ett mini mini paraply... Efter x antal timmars koande och vantande var vi dar . Pa toppen. Disigt och kallt. Men pa toppen. Super cool!!! Eller inte men man maste gora det nar man ar har!

Nu ar det min tur att ducha.

Le Paris

Paris= STORA hus. Mycket couchsurfing. Fantastiska manniskor och snart e det middag. Hemma hos. Vi e en turk en hawaiian en italiensk/fransk en franskbrytande viking (Alexzander) ocksa jag da. Jag har sa mycket att skriva men tangentborden idetta land ar som allt annat: ANNORLUNDA Jag lovar er en fet kronika nar tiden ar inne. Tills dess hang-on

Tidigt som bara den...

06:33 semester. Ska ivag pa mote. Ater plommon och vantar pa att Alex ska vakna. Sitter i baren. Den val inrokta brass-baren. Finns en anledning till hostelets namn The flying pig... Oj trott. Nu kom jag pa de e ju ingen vanlig dag! Det ar ju Annas fodelsedag! En annan-Anna ni vet. Tjihooo 30 30 30 30 Tuuuuttttt.... Om jag var dar skulle jag smygit hem till dig och vackt dig med grytlock och en jatte graddtarta!!!! Smaskens!!!

Ja ocksa tillbaka da till den dar natten pa mollan. Intergrill. Borjar bli lite trott pa Ankis (ni vet hon med de tre barnen men anda sa fina... piiiiiip...) tjat om Tornets pappa. Sa kanske kanske det dar telefonnummret skulle kunna skickas over. Ja och Intergrill 1 du kanske kan fa hennes dotters nummer i gengald. Eller natt typ.

Tagluffning

Allt bra i Amsterdam. Bara sa ni vet. Det ar galet har. Himlen for en beroende. Sex. DRoger. Spel. You name it. Som tur ar ar jag pa andra sidan... Vi ses!


Kl 03:35

Hände det eller va det inte så? Intergrill 1 Intergrill 2 Intergrill 3 och Tornet. Träffa vi verkligen er? Förvirrad. Hjälp. Bäst att sova. Susar i hjärnan. "Jag kan hålla 10 sekunder om jag tänker på annat" Ta bort den där rösten. Djupadal. Om ni verkligen fanns kan ni väl säga något. Snälla!

I da då så va dådå

Super atmosfärer. Mångkulturalismen e på topp. Lyssnar på spanskan. Arabiskan. Malmöitiskan. Spaggeskånskan. Knarkarsnack. Kärringsnack. Barnasnack. De e bara så att en go pära gör halva middan!

Kontrollförlust. Visar sidor av mig själv som jag inte visat innan. Läskigt skönt. Blir tightare med vissa. Ger mig av från andra. Är typ här och nu mest hela tiden. Nästan. (ja jag vet inte hela tiden) 

Mormor fyller 81 idag. Hurra hurra hurra! Undra vad man tänker då. Kanske sista fördelsedagen. Kanske sista sommaren. Kanske sista dagen. Vad intensivt livet måste vara. Här och nu borde ha en annan dimension. Att närma sig döden. Den ålderdomliga normala döden. Finns det egentligen någon onormal. Inte i min filosofi. Skulle det finnas en onormal så skulle inget ha en mening. Meningen är för mig att det som sker sker. Och det som sker är som det ska. Är inte det normalt. Nä just det. Samhället har ju gjort människan till en patologi. Ställt sig mellan universums krafter och lärt oss att man ska leva tills man är 82 år som kvinna och 77 som man. Det är det normala. Tänk att vi gått på den lögnen. Mormor jag är så glad att få vara ditt barnbarn. Komma upp till dig och vila ut. Åka på lite utflykter och titta på din TV. Så GRATTIS till att du lyckats leva i samhällets sjukdom så många år utan att ta allt för mycket skada.


Å ja vaknade på Triangelen

Malmööööööööö... fem dagar har gått i denna fantastiska stad... ja jag tycker faktiskt det Andreas visst kanske vissa har lite attityd men lite skräp på gatorna kan jag nog stå ut med!

I lördags kastades jag iväg på klubb. En riktigt svettig kväll blev det. På Jeriko. Dansa å dansa å dansa innan vi avslutade med en falafell på Möllan. Och däremellan lite snack med dom där Malmö-negrarna...

I söndags tog jag en sväng till min gamla hemmagrupp. Verkligen en upplevelse med skräck blandad förtjusning. Men Parkgatan är alltid Parkgatan... och ja det blev en falafell på Möllan även denna kväll... Hängde med syrran och fick leka bilskolelärare. En av mina mindre lyckade sidor. Tydligen då jag fick henne att nästan köra över två gångare... ooppsss... På dagen var jag i Dalby. Min största lillasyster har blivit Shella-Mia i Dalby. Undrar vad som hände. Hur blev det så. Liksom. Var det menningen? Gabriella, Goliat och Gina (syskonbarnen) lyckades få mig att få ett och annat blåmärke. Ett och annat hysteriskt skrattanfall också.

Så va det måndag och allt är luddigt. Vet inte vad jag gjorde denna dag. Men va fan. Typ Pildammsparken kanske. O ja visst nä fel. Var ju på stan. Med Anki. Gick till kyrkan och Gud han skojade till det för oss RIKTIGT! Ja och sen var Andreas här. Jag bjöd på middag. Med jeans-knapp i. Ja å sen Möllan då då. Nyhamn. Ölcafét på dagen. 
Kryssa yes. Kryssa yes. Kryssa yes. Va fan hände. Datorn blev slö. Låter konstigt. Ringa data-support (ni vet den där vännen som alla har som är måttligt trött på datasamtalen... öö.. fattar inte "vad gjorde du?" "ingenting tryckte bara på yes" osv osv) Ctrl Alt Delete. Puh problemet löst.. för den här gången. Typ till man öppnar den nästa gång.

Så var det tisdag. Lund. Victoria. Middag. I hennes nya slott. Glamour. Ginseng vodka och äkta champagne. Inte jag då. Bubbel om livet. Å sen va det Pildammarna. Gäss och fågelskit. Mmminnen. Lite ångest. Människor som försvinner. Som blir gråare och gråare. Tappar kärlek och mister liv.

Onsdag. Lyckodag. Överraskar farmor och farfar med utflykt. Helt glada var dom. Farmor dansa och sjöng. Ja och klappade alla hunder vi såg också. Dement. Farfar med kameran i högsta hugg. Ögonen lös och det blev glasskalas. Sen var det tiomanna middag. En hop galna inte alls friska men friskare människor träffades. Det var sååå mysigt och skojigt.

Nu e det idag. Som egentligen är imorgon. Enligt klockan. What a bleep do we know. Se den. Såg den. Luncha med mamma och pappa. Ärende. Lillebror i skogen. Katter hundar träd bönder. Kärlek.

Och där emellan allt så har det varit couchsurfing då då. Lite hooked på den sidan. Ja just det ni som inte vet så blir det tågluff på söndag. Tuff tuff tuff. Amsterdam, Paris, Barcelona, Milano, Venedig. Längtar! Frihet! Också couchsurfing då då. I allafall i Paris.

Imorgon blir det pokerkväll i gammal anda. På lördag kanske fest i hamnen. Pipskägget spelar.