Längtan och väntan

Nu längtar jag. Hem. Till norrland. Det är klart nu. Lägenheten är tömd. På fredag blir alla papper klara. Sen är det bara ner och hämta grejorna. Tills dess är mitt mission att hitta en ny bostad. Nu är jag trött på jobb och bostadsprojekt. Vill vara still ett tag. Rutiner. Längtar.

Idag har jag passat farmor. Hur man nu passar en farmor? Vi skrattar massor när vi är tillsammans. Farmor är dement. Hon säger vad hon tycker. Och gör som hon vill. Idag skulle hon mata mig med choklad. Jag tycker om henne. Jag tror jag är lik henne. Hon tycker om att dansa och sjung. Precis som jag. Också är vi fräkninga. Farfar är också kul. Mest när han är ironisk. Idag skulle han till doktorn. Ögonen. Sen har han skav i öronen. Men nu har han bra blodsocker. Då blir han glad.

Sanna är 16 år. Hon tycker allt är tråkigt. Tråkiga kopisar (utom Nadja). Tråkig pojkvän. Tråkigt i skolan. Men hon har inget att klaga på. Säger hon. Idag har hon designat en leopard blus i skolan. Med spets. Sanna är fin. Hon är inte som jag. Hon är ordentlig. Det var inte jag. Då. När jag var 16. Sanna är söt. Det var inte jag heller. Då. När jag var 16. Idag är jag ordentlig och söt. Nu är vi lite lika ändån.

Kommentarer
Postat av: sssarrraaa

Hej

Fint skrivet. Klart att du var söt när du var 16 år också. Du har alltid varit söt och dessutom har du altid haft en inre skönhet som också avspeglar sig utåt. Glimten i ögat och diskussionsförmågan är saker jag alltid beundrat hos dig

Kram mamma

2007-02-28 @ 21:11:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback