ickeprojekt och omedvetenhet

ja det var så han sa ayurveda mannen... jag har en eld i mig som är lite övereldig... eftersom jag inte släcker den på bästa vis när jag är i den så har jag nu fått råd om hur jag kan balansera den. Utan att göra det till ett projekt. Det är här utmaningen kommer. Jag ska nu öva mig på att göra saker i mitt liv med måtta. Jag ändrar i mina vanor utan att göra tabeller, läsa ex antal böcker, ägan hela mina dagar åt tankar kring förändringarna, sätta upp mål för när projektet ska vara avslutat och vad jag då ska ha uppnått. Dessutom ska jag försöka vara medveten i varje ögonblick. Men det är precis vad Tolle ger mig i min bokstudie så det är bra. (som e ett projekt tillsammans med Erica... såklart) Som sagt denna projektkvinna skall förändras. Träffade min like på festen i lördags... det fanns en massa likheter och gissa om jag (för att slippa se) börja fokusera på skillnaderna... ha ha typiskt mig. Men min gode vän Johannes lät mig inte komma undan så lätt.

Fick lära mig nya saker i lördags också. Frivården är inte bara en anhalt för kriminella. Det är också en äktenskapsförmedling. En förmedling där diverse hinder för att fånga den man vill ha inte existerar. Altt kan funka inom frivården alltså. Dom är många som blir par. Och dom är många som haft dom sämsta förutsättningarna för detta. Jag lovar! Så är du sugen på att skaffa en äkta hälft och vill ha en utmaning så tycker jag du ska söka dig till frivården... (som personal då alltså) Själv tänker jag gifta mig med Tarek.

Nu ska jag återgå till att vara totalt omedveten och inte projekta... (ska rättaresagt kolla på en lägenhet, ringa fixar samtal och ja lite andra uppstart och nedstartas aktiviteter) hmm... undra var gränsen för projekt går...

Kommentarer
Postat av: Anna

Åh om man kunde bli lite mer medveten det låter som en bra sak i livet.
Puss och kram

Postat av: Lill sis

Sötis, vackra syster :) Du e allt go du o du glöm inte buda mig på bröllopet!

2007-01-29 @ 22:13:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback