Ditt å datt

Köpte nya böcker igår. Jag gillar böcker. Hittade två av mina favoriter. Anna Jörgensdotter och Bob Hansson. Kreativa och lite smått destruktiva personer fyllda med kärlek. Ungefär som jag då alltså. Pappa Pralin och jag sitter på takterassen och njuter av vårsolen. Med en Capuccino så klart... 

Såg Jakten på lycka igår. Min första känsla var att något fattades. Idag är den annorlunda. Jag gillade den. Vad är det som är lycka. Varför jagar vi den. Will Smith är super duper bra. Det var inget som fattades i filmen. Det var nog bara jag som var trött och hungrig. När jag kom hem fick jag våfflor med glass. Har inte ätit våfflor på två år. Det var lyx!

Imorgon åker jag till Järvsö. Mormor väntar. Ska bli kul. Hon är 81 år snart. Förra veckan ringde hon och berättade att hon höll på och måla om köket. Kanske jag kan få lite inspiration till min lägenhet. Hon vill inte berätta hur det ser ut. Då blir jag extra nyfiken. Jag ska hjälpa henna och borra det blir snett annars. Säger mormor.

Detta är Tok-Fia. Hon gillar att göra miner. Moa heter hon. Moa är 8 år. Hon är skytt. Precis som jag. Ständigt på gång och älskar att få människor att skratta. Moa bor i Svedala. Moas pappa och jag dejtade en gång. Sen blev jag kompis med Moas mamma. Det var en kul historia. 

image19

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback