Lite negativism

På söndagar får man vara lite avig, har jag hört....

Vaknade fast. Fast i min kropp. Kände mig som en jätte degklump. Jag är ingen degklump. Jag vet det. Men känslan är så. Vill bara fly då. Hetsen i min hjärna börjar. Det låter nästan som tomtar och troll. Bränn bränn bränn... kalorier då. Detta är min största kamp. Jag övar. Jag övar. Min lösning är att inte stressa upp mig. Andas ända ner i magen. Rikard Wulffs låt Solkräm kan också funka. Ger jag efter för min stress blir resultat övereldad. En övereld leder till mer mat och mer stress. Den onda cirkeln är igång. Igen.

Var det någon mer än jag som såg det hemska frireligösa programmet på Tv igår. Stackars barn. Det är värsta misshandeln. Elaka vuxna. I ett sjukt USA. Vem kämpar för dessa. Det är minst lika hemskt som med gatubarn. Jag skulle kunna kidnappa dom allihop. Starta barnhem. Inget barn skall behöva uppfostras med skam, skuld och rädsla. Luras att tro att det är kärlek. Det skapar demoner. Vuxna varulvar.

Nu ska jag hålla mig till min dagsplan. Ser framemot Hästmannen ikväll. Däremellan blir det lägenhetskoll, promenad, möte och träning.

Kommentarer
Postat av: Anna

Jag såg lite av programmet men blev lite uppeldad och ställde om. Jag håller med dig, hemskt att uppfostra sina barn på det viset, inte sunt.

Kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback