Borlänge

"Att vara Borlängebo är att leva i både det stora och lilla, där det lilla är närheten till grannen som bjuder på en kopp fika, eller promenaden till barnens fotbollsmatch. Det stora ser vi i vår vilja att ge våra invånare en trygg nutid och framtid." Citat från www.borlange.se
Jag skulle önska att kommunen gjorde en liten revidering. Besökte just Borlänge i helgen. 3 timmar var jag där. Elller vi. Min sanningen är snarare:
"Att vara Borlängebo är att försöka överleva både i det stora och lilla, där det lilla är närheten till mannen bredvid dig i baren som bjuder på en blåtira eller gubben som gärna tar med dig hemma om du druckit för mycket. Det stora ser vi i vår vilja att ge våra invånare en möjlighet att leva i total misär i nutid och framtid."
Men jag vet att den kommunala villigheten till att se verkligheten som den är ofta är obefintlig. Blunda så finns det inte. Vi kan få det låta bra hoppet är ju det sista som lämnar människan... Konstigt att människan är dyssig! Ja inte bara i Borlänge då. Även om det är i kubik där.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback