Vuxen "proffessionens" lekar

Imorgon då är det den fina dagen. I min hjärna nu. Alltså. Idag har det varit en annan dag. Mitt jubb. Ja. Det är helt fantastiskt. Jag vet vad jag älskar. Inte är det byråkrati och manipulativa "vi-låtsas-att-du-får-va-med-men-det-är-inte-sant-vi-bestämmer-ändå möten" Ni som inte är inne i skolans värld. Kanske tänker. Vad menar hon nu. Det är just det. Skolan arbetar med demokrati. En något annorlunda demokrati. Ungefär så här. Alla får vara med. Alla får säga vad dom tycker. Men en bestämmer. Typ. Som anställd av skolan har du rätten att manipulera (vilket sällan egentligen fungerar men man tror det) resultatet av ett möte. Som anställd på en skola behöver du sällan ifrågasätta ett beteende. Ditt beteende. Det du ifrågasätter är barnets beteende. Ja när det stör ditt då vill säga. Så leken "vi-sitter- och-ler-och-låtsas-att-vi-gillar-varandra fungerar" mellan vuxna då. Barn är smartare. Det är det jag älskar. Barnen. Och mötena MED människorna. Jag skrattar. Vilken parodi. Skulle bli bästa såpan ever... Jag lovar.

Just det de var imorgon. Christian Kjellvander & Kristoffer Åström. Den fina dagen.

Kommentarer
Postat av: lil-sis

längtar till imorrn, så skoj de ska bli, riktigt kul o göra något sånt tillsammans :) Tack stora syster, bästa födelsdags presentet nånsin (tror jag, min tvärfjöjt va ju mitt liv förr) :) !! Barnen, barn barn barn, de är glädje, sorg o mycke energi...!!! Barnen är vår framtid, de är dem som är viktigast!!! Kärlek/ S

2007-11-30 @ 19:20:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback